Hesteriet secondhand er en webshop baseret på kommissionssalg. Her handles med gensalg af varer i god kvalitet. Vores fysiske lager er beliggende på Mogensensvej 24C, 5000 odense C.
Finder du noget på webshoppen som du kan lide, har du muligheden for at se ridetøj og udstyr an på tæt hold – tage det op, på, og vende og dreje det efter behov. Tag blot kontakt på tlf: 60154418 og aftal en dag hvor du kan komme forbi:-)
Al handel foregår online. Varer kan prøves/beses på lokation i Pakhusgården i Odense efter aftale.
Køb af rideudstyr hos Hesteriet secondhand
Gør et kup, og skån samtidig miljøet!
Når du handler gennem Hesteriet secondhand er du med til at sørge for at lækkert rideudstyr af god kvalitet og stand bliver sat i omløb, i stedet for bare at ligge hjemme i klæde- eller staldskabet.
Desuden er priserne aldeles fordelagtige når varerne købes secondhand – Derved ikke sagt at du ikke kan finde nye, eller næsten nye varer i butikken – flere indleverer også udstyr som aldrig har set en hest/rytter.
Vi sælger alt fra dagligdags ridetøj, til fuldt stævneoutfit til både børn og voksne. Derudover har vi alt hvad hjertet kan begære af udstyr til både hest og pony og til alle disipliner.
Der kan betales med diverse kort på webshoppen, og med både kort, kontant og mobilepay ved lokal afhentning. Vil du hellere benytte mobilepay på shoppen, kan du skrive til 60154418, så får vi det arrangeret.
Kommission – Sælg dit brugte rideudstyr gennem Hesteriet secondhand
OBS: GRUNDET GRAVIDITET HOLDER VI MIDLERTIDIG PAUSE FOR INDLEVERINGER.
OBS: INDLEVERING AF UDSTYR SKAL AFTALES PÅ FORHÅND PÅ TLF: 60154418, GERNE VIA SMS.
Kom ned og indlever dit rideudstyr Mogensensvej 24C 5000 Odense C, send det til os eller få det afhentet hos dig selv.
Hvis du har rideudstyr som du ikke får brugt, tager vi det gerne i kommission.
Udstyret skal være rent og uden væsentlige fejl, mangler og defekter ved indlevering.
Det vil sige at lynlåse, diverse spænder, syninger osv, ikke må være gået i stykker, og at knapper, sten m.m. som udgangspunkt ikke må mangle. Er der tale om mindre fejl eller efterspurgt mærke kan det godt sælges alligevel.
Man må selvfølgelig gerne kunne se brugsspor på varen, i og med at det er en secondhand butik.
Vi tager som udgangspunkt alle varemærker ind, så længe de lever op til kravene om stand.
Dog forbeholder vi os retten til at sige nej tak, hvis vi vurderer at en vare ikke er attraktiv på nuværende tidspunkt.
Enten pga. dens stand, fordi varen er udenfor sæson, eller fordi vi allerede har rigeligt af samme type vare i butikken.
Hvis du bliver bedt om at afhente dit udstyr i butikken (enten efter endt kommissionsperiode, eller hvis vi finder det for svært at sælge) har du 3 måneder til dette – afhentes udstyret ikke inden fristens udløb vil det blive doneret eller kasseret.
Salgspris på dine varer
Prisen på dine varer fastsætter vi i samråd med dig, ud fra varens alder, nypris og stand.
Det er vigtigt at du er tilfreds med prisen, og at den samtidig er realistisk.
Har du gemt kvitteringen på de lidt dyrere mærkevarer, så tag den endelig med – det kan i nogle tilfælde øge salgsprisen.
Du kan selvfølgelig altid vælge at takke nej, hvis du ikke er tilfreds med foreslåede pris.
Dit udstyr bliver som udgangspunkt sat til salg i 6 måneder til den pris vi aftaler – er varen ikke solgt efter denne periode kan den enten afhentes, reguleres ned i pris eller evt doneres.
Opdager vi fejl/mangler eller uoplyste pletter/skader på varen, tilader vi os at give køberen op til 20% rabat.
Fortryder du indleveringen, og vil du afhente din vare indenfor de 6 måneders udløb, koster det et 25 kr for unødig administation af varen.
Det er dit eget ansvar at få afregnet med butikken, senest 1 år efter kommissionsperiodens udløb.
Skulle alle dine varer blive solgt inden kommissionsperiodens udløb, kontakter vi dig naturligvis.
Det er dit eget ansvar at få aftentet dine usolgte varer indenfor 1 måned efter kommissionsperiodens udløb.
Sker dette ikke forbeholder vi os retten til, enten at sælge varen til budpris og beholde fortjenesten, donere den eller kassere den.
Kommissionspris
Vi tager 35% af varens salgspris i kommission. Dvs. at hvis vi sætter din vare til salg for 100 kr., beholder vi 35 kr. , og du får 65 kr. udbetalt. Kommissionsprisen dækker over butikkens husleje og administration i forhold til at oprette dig som sælger, oprette varer og klargøre dem til salg mht. opstilling og mærkning med label/stregkode, samt afsætning.
Dvs. at du ikke skal løfte en finger, ud over at indlevere varerne, samt afhente dine penge når varerne er solgt.
Pengene får du udbetalt når du besøger butikken, eller trukket fra ved køb af anden varer.
Vær opmærksom på at kunden har 1 uges fortrydelsesret, og at pengene derfor ikke kan afhentes før denne uges udløb.
PENGE FOR SOLGTE VARER UDBETALES KUN PERSONLIGT ELLER VED FREMVISNING AF FULDMAGT!